
1. Prezentarea manualului şi a bibliografiei
2. Recapitulare pentru testul iniţial:
- genuri şi specii literare
3. Recapitulare:
- morfologia
- analiza de text
Săptămâna 19.09.2011 - 23.09.2011
1. Recapitulare:
- sintaxa
- analiza stilistică
2. Recapitulare:

- figuri de stil şi procedee de expresivitate
3. Recapitulare:
- rolul semnelor de ortografie şi de punctuaţie
Săptămâna 26.09.2011 - 30.09.2011
1. Test iniţial
Unitatea I – Joc şi joacă
Text-suport: Adam şi Eva de Tudor Arghezi
1. Structura şi expresivitatea textului poetic
- identificarea temelor şi a motivelor- selectarea şi comentarea figurilor de stil
Argumentarea apartenenţei la genul liric
- exerciţii de exprimare a opiniei/ de argumentare 3. Derivarea cu prefixe şi sufixe
Schimbarea categoriei gramaticale- rezolvarea exerciţiilor din manual (pag. 7, 8)
Omagiu adus scriitorului Tudor Arghezi
Săptămâna 03 - 07.10.2011
1-2. Text-suport: Porunca de Tudor Arghezi (foto)
- identificarea temei şi a motivelor poetice
- elemente de structură a textului
- comentarea unor secvenţe poetice
- exerciţii de exprimare a opiniei/ de argumentare
Temă pentru acasă - ex. 12, pag. 10 (manual)
3. Relaţii semantice: sinonimia, antonimia, omonimia, polisemia
- rezolvarea unor exerciţii de vocabular
- test de 10 min. la finalul orei
Săptămâna 10 - 14.10.2011
1. Mijloace interne de îmbogăţire a vocabularului – schimbarea categoriei gramaticale- rezolvarea exerciţiilor din manual (pag. 7, 8)
2. Text-suport: Pedeapsa de Tudor Arghezi
- identificarea temei şi a motivelor poetice
- elemente de structură a textului
- comentarea unor secvenţe poetice
- exerciţii de exprimare a opiniei/ de argumentare
Temă pentru acasă – ex. 11, pag. 12 (manual)
3. Eseul structurat
- analiza unui model de eseu structurat
- explicarea criteriilor de evaluare a eseului
- stabilirea planului de lucru
Temă pentru acasă – Redactarea unui eseu structurat, pe baza cerinţelor de la pag. 13
Săptămâna 17 - 21.10.2011
1. - 2. Textul ficţional – aplicaţii
- exerciţii de redactare a unor texte diverse (lucru pe grupe de 6 elevi)
Notă ! Cel mai reuşit text va fi publicat în revista liceului – Athanor
3. Erori semantice:
- confuzia paronimicã
- pleonasmul
- tautologia
=> rezolvarea exerciţiilor din manual, pag. 21-23
Săptămâna 24 - 28.10.2011
1. Textul nonficţional: Homo ludens de Johan Huizinga (vezi citate)
- identificarea temei şi a scopului textului
- evidenţierea trãsãturilor textului nonficţional
=> rezolvarea exerciţiilor din manual, pagina 27

2. Textul argumentativ
- caracteristici
- tipuri de texte argumentative
- structura argumentãrii: ipoteza, argumentarea propriu-zisã, concluzia
- etapele redactãrii unui text argumentativ
Temã pentru acasã: Redactarea unui text argumentativ (pagina 29)
3. Anacolutul
- identificarea şi corectarea greşelilor din textele selectate
Temã pentru acasã: exerciţiile 1-3, pagina 30
Săptămâna 31.10 - 04.11.2011
1. Evaluare sumativă
2.-3. Textul nonficţional - articolul
Cum să dai în mintea copiilor de Florin Iaru
- exerciţii de identificare a aspectelor ludice şi umoristice din text
- exerciţii de exprimare a opiniilor personale cu privire la text
- exerciţii de identificare a trăsăturilor textului nonficţional
Săptămâna 07 - 11.11.2011
1-2. Text –suport: Harry Potter şi piatra filozofalã de J. K. Rowling

- exerciţii de exprimare a opiniei personale despre textul citit
- identificarea temei şi a motivelor literare
- delimitarea secvenţelor textului
- disocierea elementelor reale de cele fantastice
3. Literaturã şi cinematografie
- discuţii despre raportul text – imagine
- prezentarea conceptelor specifice cinematografiei
Sãptãmâna 14 - 18.11.2011
1. Ecranizarea unui roman
- vizionarea unor secvenţe din filmul Harry Potter şi piatra filozofalã
- discuţii pornind de la secvenţe urmãrite
2. Eseul structurat: Joc şi joacã
- stabilirea planului eseului
- precizarea criteriilor de evaluare a eseului
Temã pentru acasã: Joc şi joacã
3. Evaluarea sumativã a Unitãţii I - test
Sãptãmâna 14 - 18.11.2011
Unitatea II: Familia
Text-suport Mara de Ioan Slavici
1. Temã, motive, viziune despre lume

- exerciţii de identificare a temei şi a motivelor literare
- argumentarea oralã a unor puncte de vedere cu privire la text
2. Construcţia subiectului - acţiune, conflicte, momente ale subiectului
- delimitarea secvenţelor textului
- rezumarea unor secvenţe narative
3. Construcţia personajelor – modalităţi de caracterizare
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
- exprimarea unor opinii argumentate despre personajele romanului
Temã pentru acasã: Exerciţiile 1-5, pagina 47 (manual)
Sãptãmâna 21 - 25.11.2011
1. Naratorul/ instanţele narative
- identificarea instanţelor narative
- naratorul auctorial
Temã pentru acasã: Exerciţiul 2, pagina 47
2. Romanul realist
- observaţia socialã şi moralã
- tehnica detaliului
- obiectivitatea relatãrii
- construirea personajelor în relaţie cu mediul în care trãiesc
3. Oralitatea stilului. Rolul elementelor arhaice şi regionale în interpretarea mesajelor scrise şi orale
- evidenţierea trãsãturilor oralitãţii: cuvinte, expresii, zicãtori populare, propoziţii exclamative etc.
- valoarea expresivã a arhaismelor şi regionalismelor
- rezolvarea exerciţiilor 1-7 de la pagina 48
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu