sâmbătă, 3 septembrie 2011

Clasa a XI-a B

Săptămâna 12.09.2011 - 16.09.2011
1. Prezentarea bibliografiei şi a manualului
2. Recapitulare pentru testul iniţial:
- proza: basmul cult, nuvela, romanul
3. Recapitulare:
- poezia epică
- poezia lirică (Mihai Eminescu, George Bacovia, Tudor Arghezi, Nichita Stănescu)


Săptămâna 19.09.2011 - 23.09.2011
1. Recapitulare:
- textul argumentativ
2. Recapitulare:
- figuri de stil şi procedee de expresivitate
3. Recapitulare:
- rolul semnelor de ortografie şi de punctuaţie

Săptămâna 26.09.2011 - 30.09.2011
1. Test iniţial 
Unitatea de învãţare I: Fundamente ale culturii române
2. Originea limbii române
- romanizarea lingvistică
3. Evoluţia limbii române
- dialectele şi graiurile limbii române
- influenţele vechi: slavã, greacã veche, maghiarã, germanã, turcã
- împrumuturi “culturale” din limbile europene: francezã, latinã savantã, italianã, rusã, englezã


Filmul COLUMNA

Filmul DACII (partea I)


Filmul DACII (partea a II-a)

 

Un documentar interesant      
                                                                                           

Documentar DACIA PREISTORICĂ



Săptămâna 03 - 07.10.2011
Norme lingvistice conform DOOM2
- distribuirea unor materiale teoretice (fotocopii)
- identificarea unor modificãri ortografice, ortoepice, morfologice, semantice şi stilistice
- rezolvarea unor teste-grilă
Test online despre originea limbii române


Săptămâna 10 - 14.10.2011
Studiul de caz Latinitate şi dacism
1. Prezentarea celor douã mituri fondatoare
- urmărirea prezenţei acestor idei / mituri în literatura română
- motive de elogiu pentru spiritul latin
- caracteristici ale dacilor
Care mit e mai atrăgător?
2. Fascinaţia Antichităţii şi a culturii clasice:
Gheorghe Asachi – poezii dedicate Italiei (Ex: La Italia)
• Vasile Alecsandri – Cântecul gintei latine
• Andrei Mureşanu – Deşteaptă-te române (Un răsunet)
Mitul dacic:
• M. Eminescu – Memento mori
• M. Eminescu - Gemenii
• Lucian Blaga – Revolta fondului nostru nelatin
3. Concuzii. Evaluarea studiului de caz

Săptămâna  17 - 21.10.2011
Stagiu de pregătire practică


Săptămâna 24 - 28.10.20111. Interpretarea textului ştiinţific
- texte istorice
- studii de lingvistică şi istorie a limbii
2. - 3. Tehnici de documentare pentru realizarea studiilor de caz şi a proiectelor



Săptămâna 31.10 - 04.11.2011
Unitatea de învãţare II - Perioada veche
Studiul de caz Formarea conştiinţei istorice
1. Istoriografia româneascã: Grigore Ureche - Letopiseţul ţărâi Moldovei, de când s-au descălecat ţara
Miron Costin - Letopiseţul Ţărîi Moldovei de la Aaron Vodă încoace
- De neamul moldovenilor
Ion Neculce - O samã de cuvinte
Radu Greceanu, Radu Popescu, Stolnicul Constantin Cantacuzino
2. Valoarea literarã a cronicilor
- arta portretului la Grigore Ureche şi Ion Neculce
- arta naraţiunii la Miron Costin şi Ion Neculce
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei II

Săptămâna 07 - 11.11.2011
 1. Curente culturale/ literare în sec. al XVII-lea – al XVIII-lea
Umanismul
Omul - centru al universului (foto)
- context socio-politic
- trãsãturi
- reprezentanţi
- Umanismul românesc
2. Iluminismul Frontispiciul Enciclopediei iluministe franceze (foto):
- context socio-politic
- trãsãturi
- reprezentanţi
3. Evaluare




Săptămâna 14 - 18.11.2011
Studiul de caz Rolul literaturii în perioada paşoptistã
1. Contextul socio-istoric
Etapele paşoptismului:
a) Ion Heliade – Rădulescu
b) Mihail Kogălniceanu
Curentele literare: clasicismul, romantismul
2. Dacia literarã
Contextul literar al apariţiei Daciei literare
Introducţie la Dacia literară de Mihail Kogălniceanu
- lectura articolului
- identificarea ideilor programatice
- scriitori şi opere paşoptiste
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
Evaluarea membrilor grupei III


 Săptămâna 21 - 25.11.2011
 Forme hibride ale civilizaţiei româneşti la mijlocul secolului al XIX-lea
Text-suport Chiriţa în provinţie de Vasile Alecsandri
1. Temã, viziune despre lume
- prezentarea subiectului comediei
- identificarea tipurilor de comic
- „a fi la modã” – discuţii pe tema snobismului/ parvenitismului
2. Conservator vs. modern
- caracterizarea personajelor
3. Variante literare libere
- utilizarea dicţionarului (DOOM2)
- exerciţiile de la pagina 69 din manual

Sãptãmâna 28.11 – 02.12.2011
Dezbatere: România, între Orient şi Occident
1. Cadrul teoretic. Definirea temei
- reactualizarea cunoştinţelor despre dezbatere şi argumentare
- pregătirea dezbaterii (propunerea bibliografiei, comunicarea moţiunii)
2. Perspective asupra situării României între Orient şi Occident
- modul occidental de viaţă şi de gândire
- modul oriental de viaţă şi de gândire
- argumentarea propriilor opinii cu privire la textele citite
3. Polemici interbelice pe tema situării culturii şi civilizaţiei româneşti între Orient şi Occident
- identificarea tehnicilor şi structurilor argumentative, a tipurilor de argumente în anumite texte (G. Cãlinescu, Garabet Ibrãileanu, Camil Petrescu)
Temã pentru acasã: România, între Orient şi Occident (eseu nestructurat)
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu