sâmbătă, 3 septembrie 2011

Clasa a XII-a A

Săptămâna 12.09.2011 - 16.09.2011
1. Prezentarea bibliografiei şi a manualului
2. Recapitulare pentru testul iniţial:
- Romantismul: Mihai Eminescu
- Realismul: I.L.Caragiale
3. Recapitulare:
- Simbolismul: Alexandru Macedonski
Săptămâna 19.09.2011 - 23.09.2011
1. Recapitulare:
- romanul românesc interbelic: Camil Petrescu, G. Călinescu
2. Recapitulare:
- textul argumentativ
3. Recapitulare:
- rolul semnelor de ortografie şi de punctuaţie

Săptămâna 26.09.2011 - 30.09.2011
1. Test iniţial
Unitatea de învãţare I: Perioada interbelicã - Poezia
- de recapitulat trãsãturile simbolismului (vezi studiul de caz Simbolismul european din clasa a XI-a)
Curente culturale/ literare în perioada interbelică
2. Simbolismul – text-suport Plumb de George Bacovia - structură şi motive

3. Arta poetică simbolistă
- identificarea elementelor de artă poetică în poezia Plumb

Săptămâna 03 - 07.10.2011
 Stagiu de pregătire practică


Săptămâna 10 -14.10.2011

1-2. Modernismul – text-suport Testament de Tudor Arghezi
- identificarea temelor, a motivelor şi a ideilor poetice
- elemente de structură: incipit, secvenţe poetice
- exerciţii de interpretare a semnificaţiei unor versuri
3. Arta poetică argheziană
- rezolvarea exerciţiilor de la pag. 18 din manual – evidenţierea condiţiei creatorului şi a operei de artă
Temă pentru acasă – ex. 1, pag. 19 (Evaluare curentă. Aplicaţii)

Testament (recită autorul)



Săptămâna 17 - 21.10.2011
1. Interpretarea textului liric la prima vedere
2. Psalm de Tudor Arghezi
- identificarea temelor, a motivelor şi a ideilor poetice
- exerciţii de interpretare a semnificaţiei unor versuri
3. Lucian Blaga - universul liric

Sãptãmâna  24 - 28.10.2011
1. Text-suport: Eu nu strivesc corola de minuni a lumii de Lucian Blaga (foto)
- identificarea temei şi a motivelor literare
- mãrcile subiectivitãţii
- cunoaşterea paradisiacã – cunoaşterea lucifericã
2. Expresivitatea textului poetic
- metafora revelatorie
- sintaxa poeticã
- prozodia modernã
 
Temã pentru acasã: eseul de la pagina 28 din manual
3. text-suport: Joc secund de Ion Barbu (foto)
- explorarea textului
- ermetism poetic/ poezie purã


Săptămâna 31.10 - 04.11.2011
1.-2. Figuri de stil şi procedee de expresivitate
- exerciţii de identificare a figurilor de stil semantice, sintactice şi de construcţie, de sunet;
- identificarea elementelor de prozodie;
- exerciţii de analiză şi construcţie a figurilor de stil.
3. Evaluare sumativã – poezia interbelicã

Săptămâna 07.11 - 11.11.2011
1. Etapele redactării unui eseu şcolar
- conversaţie şi exerciţii pentru definirea şi diferenţierea tipurilor de eseu;
- stabilirea etapelor redactării:
a) pregãtirea redactãrii
• lectura textului/ textelor abordat(e)
• citirea şi înţelegerea cerinţei
• documentarea
• alcãtuirea planului compunerii
b) realizarea lucrãrii
• abordarea tuturor aspectelor de conţinut implicate de formularea cerinţei
• respectarea regulilor de redactare
c) verificarea lucrãrii
- exerciţii de redactare a unui eseu şcolar
2. Paralela. Sinteza
- analizarea unor eseuri de tip paralelã sau sintezã pentru stabilirea trãsãturilor acestora
3. Curente culturale: Modernism versus tradiţionalism (vezi gândirismul)
- contextul istoric
- trãsãturi, reprezentanţi, reviste
- texte de doctrinã literarã
 
Săptămâna 14.11 - 18.11.2011
Studiu de caz: Diversitate tematică, stilistică şi de viziune în poezia interbelică
1. Tradiţionalism, modernism, avangardism în poezia interbelicã
- tradiţie poeticã: Ion Pillat
- tema religioasã: Vasile Voiculescu
- clasicii modernismului: Tudor Arghezi, Lucian Blaga, Ion Barbu
- avangarda: Tristan Tzara, Ion Vinea
2. Teme şi motive literare
- evidenţierea diversitãţii tematice (lucru pe grupe)
- completarea fişelor de lucru
3. Prezentarea concluziilor studiului de caz
- evaluarea elevilor, pe baza sintezei de 10 minute prezentate în faţa clasei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu