
2. Recapitulare pentru testul iniţial:
- genuri şi specii literare
3. Recapitulare:
-categorii semantice
- erori semantice
Săptămâna 19.09.2011 - 23.09.2011
1. Recapitulare:
- teme şi motive literare
- figuri de stil şi procedee de expresivitate
2. Recapitulare:
- textul argumentativ
3. Recapitulare:
- rolul semnelor de ortografie şi de punctuaţie

1. Test iniţial
Unitatea de învãţare I: Basmul cult- de citit basmul lui Ion Creangã, Povestea lui Harap-Alb
- de completat fişa de lecturã
- date despre Ion Creangã
2. Instanţele comunicării (autor, narator, personaj, cititor). Perspectiva narativă/ punct de vedere/ focalizare/ viziune.
- de recapitulat clasificarea personajelor şi modalităţile de caracterizare a personajului literar

- lucru pe grupe: rezolvarea exerciţiilor de la pag. 17-18 din manual
- temă pentru acasă: Caracterizarea protagonistului basmului (eseu structurat)
Săptămâna 03 - 07.2011
1. Construcţia personajelor basmului
- cuplul de personaje
2. Registre stilistice
- identificarea elementelor care conferă oralitate stilului lui Creangă (forme ale adresării directe, enunţuri exclamative şi interogative, elidări fonetice, topica afectivă etc.)
- identificarea cuvintelor şi expresiilor populare
3. Interpretări şi judecăţi de valoare exprimate în critica şi în istoria literară
Săptămâna 10 - 14.10.2011
1. Elemente verbale, nonverbale şi paraverbale
2. Dialogul
- reactualizarea cunoştinţelor dobândite anterior
- exerciţii de identificare a structurii dialogului din textele selectate
- evidenţierea tehnicilor de construire a dialogului
- joc de rol: dialogul oral pornind de la situaţiile de comunicare indicate de profesor

- limbajul standard, limbajul literar, limbajul colocvial, limbajul popular/ regional, limbajul arhaic, argoul, jargonul
- rezolvarea exerciţiilor de la paginile 39,40 din manual
Săptămâna 17 - 21.10.2011
1. Evaluare sumativă Unitatea I
Unitatea de învãţare II – Nuvela
-de citit nuvela lui Ioan Slavici – Moara cu noroc
- de completat fişa de lecturã
2. Temã, viziune despre lume
Particularitãţi de compoziţie
3. Construcţia subiectului – acţiune, conflicte, momente ale subiectului
- argumentarea oralã a unor puncte de vedere cu privire la text
Filmul La moara cu noroc
Tipuri de personaje. Modalitãţi de caracterizare
- identificarea şi ilustrarea trãsãturilor unor personaje
- încadrarea personajelor într-o tipologie
Temã pentru acasã: Eseul structurat – pagina 56
2. Stilul direct, stilul indirect, stilul indirect liber
- ilustrarea particularitãţilor celor trei stiluri pe baza textelor selectate
- transformarea stilului direct în stil indirect
Temã pentru acasã: Reactualizarea cunoştinţelor despre monolog
3. Monologul. Aplicaţii
- joc de rol: susţinerea unui monolog pe o temã datã (manual, pagina 56)
Temã pentru acasã: de completat fişa de lecturã pentru romanul Ciocoii vechi şi noi de Nicolae Filimon
Sãptãmâna 24 - 28.10.2011
Unitatea de învãţare III: Romanul
1. Text-suport Ciocoii vechi şi noi de Nicolae Filimon

- particularitãţi de structurã şi de compoziţie – rolul prologului şi al dedicaţiei
- argumentarea oralã a unui punct de vedere cu privire la text
2. Construcţia subiectului romanului
- identificarea particularitãţilor de construcţie a subiectului – acţiune, tipuri de conflict, momente ale subiectului
- rezumarea unor secvenţe narative
3. Instanţele comunicãrii. Perspectiva narativã
- naratorul omniscient, omniprezent
- obiectivitatea/ subiectivitatea naratorului
- argumentarea propriilor opinii
Temã pentru acasã: Încadrarea operei în specia roman (eseu structurat)
Sãptãmâna 31.10 - 04.11.2011
1. Construcţia personajelor
Tipuri de personaje. Modalitãţi de caracterizare
- personaje negative – personaje pozitive
- tipologii umane: arivistul
Temã pentru acasã: Caracterizarea personajului principal
2. Romanul realist
- trãsãturile realismului
- verosimilitatea
- elementele monografice
- tehnica detaliului
Temã pentru acasã: la alegere, unul dintre proiectele:
– Vestimentaţia în timpul domniilor fanariote
– Arta culinarã în timpul domniilor fanariote
– Viaţa culturalã la începutul secolului al XIX-lea
– Viaţa la Curtea Domneascã în vremea lui Caragea
3. Evaluarea discursului oral
- componenta verbalã
- componenta paraverbalã
- componenta nonverbalã
- importanţa acordatã contextului
- fişa de evaluare a discursului oral
- personaje negative – personaje pozitive
- tipologii umane: arivistul
Temã pentru acasã: Caracterizarea personajului principal

1. Evaluare sumativă
Text-suport: Ion de Liviu Rebreanu
2. Particularităţi de structură şi compoziţie
- simetria incipitului cu finalul
- structura sfericã
- planuri narative
- tehnici narative
3. Construcţia subiectului
- identificarea particularitãţilor de construcţie a subiectului
– acţiune, tipuri de conflict, momente ale subiectului
- rezumarea unor secvenţe narative
- exprimarea opiniei personale cu privire la textul citit
Filmul ION, BLESTEMUL PĂMÂNTULUI, BLESTEMUL IUBIRII
nu imi place rom
RăspundețiȘtergerefoarte bun structura..
RăspundețiȘtergere